Den 7. - Bat Yam

Ráno se probouzíme do krásného slunečného dne, který je tady nazýván polojasnem. Asi bychom nějaký ten mráček na obloze našli, ale podle nás teda polojasno opravdu vypadá jinak. Tím lépe pro nás. Kolem desáté hodiny jsme na snídani, která se nedá označit jinak, než královská. I když je méně než půl hodiny před koncem snídaní, je všeho dost a stále doplňováno. Okamžitě k nám dorazí servírka, vezme objednávku na džus, kávu a vajíčka, vše podle našeho přání.

Po vydatné snídani se vydáváme na pláž. Pláž v Bat Yamu je několik kilometrů dlouhá a písečná s pozvolným přístupem do moře. Na pláži je neuvěřitelná spousta mušlí, které vytváří jakýsi typický zvuk, jak přes ně přechází vlny tam a zpět. Dnes, jelikož je pláž poloprázdná, máme možnost vidět rybáře, kteří loví menší rybky přímo z pláže v přicházejících vlnách.

Asi tak každý kilometr je lifeguard budka, otevřená/v provozu denně do 16:45. Prakticky po celé délce se nachází varování, kde plavat a kde ne, ale tyto cedule jsou pro všechny naprosto neviditelné. Co se pořádku týče, tak v rámci toho, co jsme viděli, je tu docela čisto. V Bat Yamu po pláži projíždí tam a zpět auto s nějakými příslušníky, kontrolujícími, že se přímo na pláži nenachází žádné láhve nebo sklenice, resp. nikdo nepije třeba pivo přímo ze skla.

Naše místo je tam pro nás stále volné a tak zaleháme. Já se prokousávám poslední čtvrtinou své knížky a musíme se asi oba přiznat, že se nám hlavou začíná prohánět myšlenka na to, že už zítra pojedeme domů. No, ale jak už to tak bývá, všechno musí jednou skončit.

Jsme rozhodnuti, že se dnes půjdeme určitě vykoupat a počasí je k tomu taky velice svolné. Jdeme do toho.

No a ještě poslední spokojená plážová selfie a opouštíme pláž, protože máme ještě pár povinností, než začneme balit na cestu domů.

Na hotelu se upravíme a vyrážíme vlastně hned vedle, do obchůdku se vším možným. Jakým jazykem si myslíte, že mluvil prodavač? :-) Nakupujeme několik lahví izraelského vína, nějaké sušenky, pivo, izraelské cigarety a samozřejmě hummus. Máme vše nakoupeno a začíná se stmívat. Jdeme k bazénu udělat pár posledních fotek a potom už se těšíme na posezení na terase našeho pokoje.

Vše máme víceméně sbaleno. Zajel jsem ještě doplnit benzín do auta, ať se ráno nezdržujeme. Cesta na letiště naplánovaná, tak můžeme v klidu zasednout na terasu. Krásný a klidný večer nese hrdě přívlastek posledního této dovolené.